Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

TEP kyčelního kloubu, den 1,5 až 3: Karanténa

Krásné sobotní odpoledne. Jeden den po výkonu, RTG v pořádku, převezen na normální lůžko, rohlíček s máslíčkem v žaludku, ale dědulka na pokoji stále...

Již v den 1 za mnou přišla sanitářka s obědem. Už to bylo později, než normálně obědy vydávají, docela jsem se divil. Sanitářka mi pěkně nachystala vysunovací stolík u lůžka. Tady musím velmi pochválit nemocnici Kyjov. Mají to pěkně zařízené. Polohované lůžko jsem si nastavil na rovinu a teď přišla ta zásadní otázka: "Já si už můžu sednout?". Odpověď paní sanitářky: "A to ještě nevíte, že za vámi za chvíli přijde rehabční.". 

Paní rehabční, fyzioterapeutka, za mnou přišla po obědě. Řekla mi, jak si mám stoupnout, jak chodit o berlích. Všechno jsem bez větších problémů zvládl. Ale pan Chrupčík, ten to viděl jinak. Připomínám, že něco přes 70 let chlap po operaci kolene. Stěžoval si, nebo spal a vydával ty zvuky. Poté si zase stěžoval a pak zase ty zvuky. Věčně nespokojený starý dědek. Jak krásné bylo vidět ten spokojený úsměv na tváři sestřiček, když jsem také s úsměvem požádal o něco proti bolesti a to bylo všechno. 

Sobotní odpoledne, neboli den jedna, se chýlil ke konci. Pan Chrupčík pustil televizi. Nutno podotknout, že jsem tam ležel přes víkend mezi jednotlivými koly prezidentských voleb. Z jeho komentářů jsem chtěl znovu umřít. Do myšlenek mi zase vstoupila paní Matějovská. Jak to bylo uklidňující, když se sestra na JIPce zeptala, jestli nechceme zapnout televizi a paní Matějovská řekla, že nechceme, že si povídáme mezi sebou a já souhlasil. 

Noc byla divná. Pan Chrupčík začal dělat i jiné zvuky. Chrchlal, smrkal, kašlal, nadával na Babiše, potom na Pavla, potom na sestry... Asi nakonec i tu televizi vypnul. Nevím jak to přesně bylo, totální únavou jsem naštěstí usnul. Brzy ráno, mohlo být tak kolem šesté, mě však vzbudil jedné sestry povzdech: "Pane Chrupčík, máte teplotu!". 

V neděli od rána už to šlo rychle. Chrupčík pozitivní. Karanténa. Odvezli ho na infekční. Karanténa pokoje. Míček tam taky je. Karanténa. Nemáte příznaky, nezájem. Karanténa. Vedle v pokoji jsme taky měli pozitivní, tak tady budete v karanténě. Z počátku jsem si myslel, jak je to dobré, že budu sám. Jenže ono existuje sám a SÁM...

Tisíc poděkování patří sestřičkám a sanitářkám kyjovské nemocnice, které (doufám) vyřizovaly mé srdečné pozdravy paní Matějovské. Reálně jsem se však hrozně trápil. Byl jsem i naštvaný, že mě nechtějí pustit ani na chodbu. Uspokojením mi bylo, že venku sněžilo a já jsem to z okna pozoroval. 

Jelikož se bolesti stupňovaly, večer jsem požádal o něco na bolest. Zavádění čípku pro mě nebylo příjemné, ale úleva od bolesti se vzápětí dostavila a já usnul jak malý syneček, co zavřel ty své očička v maminčině náručí. 

Když v pondělí ráno místo doktorů přišla jen sanitářka v obleku černobilském, tak mi to došlo. Já su tady zavřený! Gréta by plakala, kdyby viděla to množství plastu! Čtyři igelitové obaly za mnou přišly jenom ten den. Sanitářka, sestra s teploměrem (klídek, měl jsem 35,5), znovu sanitářka, jestli něco nepotřebuju a pak znovu sanitářka s obědem. 

Odpoledne ale přišel i doktor. "Ten Covid nám to znepříjemnil, jak se cítíte?". Odpověděl jsem, že samozřejmě velmi dobře a že chci dom, že mám doma zařízený vyvýšený záchod a do baráku jeden schodek a to, co jsem dělal předešlý den v nemocničním pokoji, zvládnu i doma. ¨Pan doktor měl šibalský úsměv a řekl: "uvidíme zítra". 

Jo, jasně. Mohl jsem otevřít karanténní dveře pokoje a jít o berlích pozdravit paní Matějovskou. Však já jsem byl pokoj 5 a ona 3. Ale nemohlo mě tam pustit mé svědomí. Když už jsem byl v nemocničním zařízení, tak bych asi měl dodržovat jejich pravidla. Po večeři, přinesenou paní v igelitu, jsem blahodárně usnul a kyčel dále spokojeně odpočívala.

Počkám do úterka. Potom asi napíšu reverz....

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Stanislav Míček | čtvrtek 9.2.2023 21:22 | karma článku: 14,65 | přečteno: 438x
  • Další články autora

Stanislav Míček

TEP kyčelního kloubu, den 4: Domů!

Reverz. O tom se celkem dobře mluví, ale špatně se to dělá. Jednoduše řečeno, bylo by to na mě moc papírů!

10.2.2023 v 0:58 | Karma: 17,30 | Přečteno: 548x | Diskuse| Osobní

Stanislav Míček

TEP kyčelního kloubu, den 0,5 až 1

Jednotka intenzivní péče. Těsně po probuzení jsem to vlastně nechápal. Myslel jsem, že si půjdu koupit kafé a potom bude oběd.

5.2.2023 v 5:00 | Karma: 19,52 | Přečteno: 691x | Diskuse| Osobní

Stanislav Míček

TEP kyčelního kloubu, den 0

Když vás sestra přijde "probudit" o půl páté ráno s tím, že dneska jdete pod kudličku, ale stejně jste nespal a spolubydla stále chrčí...

4.2.2023 v 10:57 | Karma: 19,02 | Přečteno: 592x | Diskuse| Osobní

Stanislav Míček

TEP kyčelního kloubu, den -1

Začne to bolestí a poté to nabere rychlý spád. Máte nekrózu hlavic pane Míčku, praví doktor. A jak se to řeší? Umělým kloubem. Aha...

4.2.2023 v 8:35 | Karma: 19,97 | Přečteno: 736x | Diskuse| Osobní

Stanislav Míček

Zemanovská charita

Spousta charitativních organizací tady u nás působí. Některé dokáží i pohnout žlučníkem. Tak jako tahle.

23.1.2018 v 8:00 | Karma: 22,65 | Přečteno: 606x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech

8. května 2024  16:09

Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...

Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou

8. května 2024  16:03

Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...

Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou

8. května 2024  15:12

Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 757x
Mám všechny rád. Obzvláště ty, co se nevztekají a nedohadují se.

Seznam rubrik